Патріарше богослужіння у неділю після Різдва Христового

12 січня 2020 року, у неділю 30-ту після П’ятидесятниці, після Різдва Христового Святійший Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет звершив Божественну літургію у Володимирському кафедральному соборі м. Києва.

Напередодні, у суботу ввечері, Патріарх Філарет відслужив у соборі Всенічне бдіння.

Його Святості співслужили єпископ Переяславський і Білоцерківський Андрій, єпископ Хмельницький і Кам’янець-Подільський Варсонофій, настоятель собору протоієрей Борис Табачек та духовенство.

Звертаючись до вірян, Патріарх Філарет пояснив сутність свята Різдва Христового.

«Дорогі браття і сестри, Христос народився! Ми віруємо і сповідуємо, що Син Божий заради нашого спасіння принизив Себе до безмежності. В чому полягало це приниження? Приниження полягало не тільки в тому, що Він будучи Богом став обмеженою людиною носив нашу плоть, а те, що Він народився, навіть, не як звичайна людина, а народився у тваринних яслах. Будучи Царем всесвіту народжується як тварина. Хіба це не є приниженням і смиренням? Хто із людей може принизити себе до такого стану? А який наслідок цього приниження? А наслідок такий, що зявилися Ангели і стали співати: «Слава в вишніх Богу і на землі мир в людях благовоління». Ось це є наслідок цього приниження, наслідок смирення.

Ангел з’явився увісні Йосифові і сказав: «Візьми немовля, Ісуса, і Матір Його і тікай в Єгипет. Уявляєте, Бог тікає від царя Ірода. Хіба це не приниження для Бога, тікати від царя? А результат цієї втечі? Результат цього приниження, який? А те, що ідоли в Єгипті упали, були знищенні. Тобто, о це смирення, приниження, воно дає великі результати. Там співають Ангели: «Слава в вишніх Богу», в Єгипті падають ідоли і знищується ідолопоклонство. І якщо ми прослідкуємо земне життя Господа нашого Ісуса Христа, воно все було повязане зі стражданнями з терпіннями неправди. Мало того, що Бог біжить від Ірода в Єгипет, та коли Ісус Христос став звершувати чудеса, то здавалося б люди повинні дякувати, що Господь допомагає людям, визволяє їх від страждань і від смерті, виганяє бісів. Так повинно бути. А що Христос отримував? Книжники і фарисеї говорили: «Він це робить силою князя бісівського і біс у Ньому». Уявіть собі, про Бога кажуть: «В Тобі біс». Хіба це не приниження, не смирення? А результат який цього приниження? Переміг в людській природі гріх, терпінням цих страждань і помер на Хресті. Якби не помер, то не переміг би смерть і смерть царювала над родом людським. А так Він помер і Воскрес, і Своїм Воскресінням переміг смерть. А якби не помер, то не Воскрес, а не Воскрес би, значить смерть продовжувала існувати. Ось бачите, як через страждання, через терпіння Господь визволяв людську природу і від гріха, і визволив від смерті. Але це трапилося з природою в одній особі, в особі Господа Ісуса Христа. А ми – інші особи, а природу маємо туж людську. То для того, щоб нам визволитися від гріха і подолати смерть, нам теж треба пройти той самий шлях. Тобто, через терпіння страждань, через сповідання віри православної, через добрі справи. Бо Христа злословили, а Він добрі справи робив, сціляв хворих, воскрешав мертвих, виганяв бісів. Так і ми, страждаючи, повинні робити добрі справи. Але яка у нас перевага? У нас перевага та, що Божественна благодать нам допомагає. І допомагає так, що здавалося б, що зло безумовно переможе, але через дію Божественної благодаті перемагає добро.

Візьміть любого святого, жоден із них не прожив на землі не страждаючи, а в той же час жив праведно. І виникає питання: як же так, людина живе праведно, а чому вона страждає? А відповідь така: страждає тому, що гріх перемагається терпінням страждань, а безгрішної людини нема. І тому, щоб в собі перемогти цей гріх треба терпінням страждань. І тому не дивуйтеся, що Господь посилає нам страждання, випробування, навіть і війна, яка йде на Сході.

Який результат цих страждань? Є позитивний наслідок? Є! Який? Люди об’єдналися, роз’єднанні об’єдналися навколо захисту своєї рідної Української землі. Хіба це не позитивне? Мало того, що обєдналися, допомагають. Волонтерський рух, він виник внаслідок чого? Внаслідок страждань. Не було б страждань, не було б волонтерського руху, а не було б волонтерського руху – не було б виявлення добра і любові до людей. І таким чином зло, яким є війна, Господь перетворює на добро.

І так протягом всієї історії людства і протягом всього земного життя кожного із нас, Господь веде нас через терпіння страждань до вічного блаженного життя.

Тому, дорогі браття і сестри, ми повинні дякувати Богові за те, що Він про нас піклується і хоче, щоб кожний із нас досяг вічного блаженного життя. Дякувати Йому за всі Його і радості, які Він нам посилає і за скорботи, тому що вони приводять до вічної блаженної радості» – сказав у своїй проповіді Патріарх.

Богослужіння завершилось чином славлення, під час якого священнослужителі заспівали тропар і кондак свята Різдва Христового.

Після літургії, з благословення Святійшого Патріарха Філарета, у соборі з Різдвяним концертом виступив лауреат Всеукраїнських конкурсів та фестивалей, народний аматорський хор «Оболонь». Творчий хоровий колектив, під регентуванням художнього керівника Олександра Свердюка, співом різноманітних відомих колядок, привітав парафіян зі святом Різдва Христового та прославив Господа Ісуса Христа, Який народився, прийняв людську природу, заради нашого спасіння.

 

 

Прес-служба Київської Патріархії

Наступна

Вікрите звернення колишнього благочинного Покровського благочиння Донецько-Слов'янської єпархії ПЦУ на підтримку Київського Патріархату

13.01.2020
Пропонуємо Вашій увазі відкрите звернення колишнього благочинного Покровського благочиння Православної Церкви України,  настоятеля парафії Успіння Пресвятої Богородиці м. Покровськ Донецької області протоієрея Романа Колодія, який разом зі своєю громадою нещодавно перейшов до Української Православної Церкви Київського Патріархату.